Atar (Buntownicy, Zagubieni)

radekg Planescape 0 Comments

athar_symbol

Symbol frakcji Atar

Filozofia

Według tej frakcji, wielkie i straszliwe Moce to kłamstwo! Twierdzą, że tzw. bogowie planów są zwykłymi śmiertelnikami. Jasne, są niewiarygodnie potężni ale nie są bogami. Czyż nie mogą umrzeć? Czyż nie potrzebują wyznawców? Czyż nie wszczynają waśni pomiędzy sobą niczym dzieci? Thor, Zeus i inni – szablerze!

Pewnie, może i istnieje prawdziwy bóg, być może nawet więcej niż jeden, lecz taka Moc jest poza wszelkim zrozumieniem. Takich istot nie można zobaczyć, zrozumieć czy porozmawiać z nimi. Jaki jest tego dowód? Wystarczy spojrzeć na czary i inne moce przyznane kapłanom. Skąd rzeczywiście pochodzą te zdolności? Cóż, muszą pochodzić od niewyobrażalnego, od prawdziwego boga, który stoi za wszystkim i dla którego Moce są jedynie sposobem przekazania swojej woli. Głupi śmiertelnicy wierzą, że Moce są źródłem wszelakiego majestatu i czemuż ci fałszywi bogowie mieliby prostować ten błąd?

Hej, ty! Trepie! Myślisz, że jeśliby bogowie naprawdę żyli i obchodziłoby ich cokolwiek to byłbyś tutaj?Faktol Terrance z Ataru
Ysgard, Mechanus, Baator i podobne im plany zewnętrzne to również miraż. Sfery te nie są siedzibą wyższych istot, są jedynie miejscem ukształtowanym przez wolę Mocy. Każdy mógłby tego dokonać, jeśli miałby stosowną wiedzę i umiejętności. Wysiłki i poty petentów nie służą by stać się jednością z planem – służą większej nagrodzie, jeśli w ogóle jakaś istnieje. Gestorzy to jedynie magiczna lub bio-magiczna przemiana, wynik zwykłej planarnej magii.

Oczywiście Atarowie nie są głupcami. „Niech te Moce nazywają siebie bogami, nie warto zwracać na to uwagi. Nie ma sensu denerwować Mocy„. Przy całej swojej sile, wściekłe Moce mogłyby być niebezpiecznym wrogiem. Wszystko czego chcą Atarowie to zerwanie zasłony, odkrycie sekretów wszechrzeczy i poszukiwanie twarzy niewyobrażalnego.

shattered-temple

Strzaskana Świątynia

Główne sfery wpływu

Plan Astralny, gdzie Atarowie wskazują na ciała umierających Mocy jako potwierdzenie ich wiary. Siedzibą Atarów w Sigil jest Strzaskana Świątynia, miejsce onegdaj  poświęcone zapomnianemu i już nieżyjącemu bogowi Aoskarowi.

Przyjaciele i Wrogowie

Filozofia Atarów jest zbliżona do Wyznawców Źródła. Często są sprzymierzeńcami lecz nie zawsze.

Wymagania

Atarowie są jedną z nielicznych frakcji, które mają ograniczenie dotyczące klasy. Kapłani fałszywych bogów nigdy nie zostają członkami tej frakcji. Klerycy (wierzący w wyższą Moc) mogą wstąpić w jej szeregi. Nie ma ograniczeń co do rasy i charakteru.

Strzaskana Świątynia

Korzyści

Członkowie frakcji Atarnieczuli (immune) na następujące czary (jeśli zostały rzucone przez kapłana, gestora, anioła itp.): augury, bestow curse, divination, divine word, enthrall, geas.

Po wydaniu inspiracji, w reakcji, otrzymują nieczułość (immunity) na jeden, dowolny czar rzucony przez sługę fałszywych bogów.

Ograniczenia

Ponieważ Atarowie przeczą istnieniu Mocy, kapłani fałszywych bogów nie mogą nieść pomocy członkom tej frakcji w postaci czarów, czy magicznych przedmiotów, szczególnie tych leczących. Tylko naprawdę krytyczna sytuacja może zmusić kapłana do złamania tej zasady. Oczywiście żaden szanujący się Atar nie pozwoliłby jakiemuś tam kmiotkowi bogów się dotknąć.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *